Branża e-Commerce, w Polsce i na świecie rośnie rozwija się bardzo szybko. Dynamika ta spowodowała że u wielu klientów niezwykłą popularności zyskały wszelkiego rodzaju porównywarki cenowe. Wynika to ze faktu że cena to bardzo ważny czynnik w procesie zakupowym, jest jednym z kluczowych elementów produktu zarówno dla klientów, sprzedawców, jak i dla producentów. W związku z pojawieniem się porównywark cenowych zyskali klienci a stracili sprzedawcy oraz producenci. Dlatego też aby być topowym sprzedawcą e-Commerce należy dostosowywać swoje ceny do cen konkurencji, monitorować pojawiające się trendy sprzedażowe oraz monitorować trendy zakupowe. Chcą wykonywać te czynności ręcznie trzeba liczyć się z wysokimi kosztami związanymi z zatrudnieniem dużej liczby pracowników oraz z wykonywaniem żmudnych powtarzalnych czynności, co może powodować liczne pomyłki.
Warto więc skorzystać z odpowiedniej technologii do monitoringu produktów, czyli narzędzi Price Intelligence. Ich zadanie to zbieranie danych ze stron internetowych w sposób zautomatyzowany i cykliczny. Zebrane dane prezentują gotowe zestawienia i raporty. Unikamy wówczas ryzyka popełnienia błędu, oszczędzamy czas a przede wszystkich pieniądze. Możemy też liczyć na dokładniejszą analizę rynku przez co podejmujemy bardziej świadome decyzje biznesowe a co za tym idzie zarabiamy więcej.